مقاله بررسی علل افت تحصیلی
مقاله بررسی علل افت تحصیلی|40091325|tax
در 23 صفحه ورد قابل ویرایش
فهرست عناوین
هدف از تحقیق..................................................................................................................................................
مقدمه...................................................................................................................................................................
فصل اول (علل افت تحصیلی).......................................................................................................................
فصل دوم (راههای مقابله با افت تحصیلی)................................................................................................
هدف از تحقیق:
ما در این تحقیق قصد داریم اولاً به بررسی علل افت تحصیلی كه یكی از بزرگترین معضل های جامعه امروز ما و به خصوص آموزش و پرورش می باشد، بپردازیم. ثانیاً راههایی برای مقابله با آن بیابیم. البته تمام مطالبی كه در این تحقیق آمده همه از منابع معتبر و كتب و مجلات علمی تهیه گردیده است. و ما تنها به بیان آنها پرداخته ایم. براساس آنچه گفته شد می توان نتیجه گرفت راههایی كه برای جلوگیری از این افت بزرگ بیان شده همه مثمر به ثمر هستند و می توان از آنها بصورت علمی استفاده كرد. ما با انجام این تحقیق قصد داریم از افت تحصیلی در این دبیرستان جلوگیری و یا بكاهیم. به امید آن روز كه دیگر افت تحصیلی از مشكلات بزرگ و حل نشدنی برای جامعة فرهنگی ما نباشد.
مقدمه
افت تحصیلی یكی از مشكلات عمدة نظام های آموزشی در دنیای كنونی است، و هر سال مقادیر متنابهی از امكانات مالی و نیروهای انسانی، آموزشی و پرورشی به این معضل اختصاص می یابد. از آنجا كه افت تحصیلی با نظام آموزشی، فرهنگی،اجتماعی و خانوادگی جامعه ارتباط تنگاتنگی دارد، بررسی آن مستلزم دقت نظر و ارزیابی دقیق عوامل عدیده ای است.
بسیاری از افراد افت تحصیلی را به معنای ناتوانی دانش آموز در یادگیری مواد درسی می دانند. بدون شك این تصوری نادرست است. ناتوانی كودك در فراگیری دروس ممكن است از تواناییهای ذهنی محدود و ضعیف ناشی شود، در حالیكه افت تحصیلی به معنای نزول از یك سطح بالاتر به سطحی پایین تر در تحصیل و آموزش است.
افت تحصیلی به كاهش عملكرد تحصیلی دانش آموز از سطحی رضایت بخش به سطحی نامطلوب گفته می شود. توجه به فوق نشان می دهد كه مقایسه و سنجش سطح عملكرد تحصیلی قبلی و فعلی دانش آموز بهترین شاخص از افت تحصیلی است. مشاهدة اینگونه افت و خیرها درعملكرد تحصیلی دانش آموزان، ما را به بررسی علل آن فرا می خواند. از آنجا كه نظام آموزش و پرورش یكی از سازمان ها و نهادهای پرهزینة كشور است. و نیز به دلیل ارزش حیاتی آن در تأمین و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص جامعه و بطور كلی اعتلای فرهنگی و اقتصادی كشور، بررسی دلایل افت تحصیلی و روش های مقابله با آن، می تواند از به هدر رفتن سرمایه های مادی و معنوی مردم و مسئولان پیشگیری كند و به كارایی هر چه بیشتر افراد جامعه بینجامد. به همین دلیل ما به بررسی علل افت تحصیلی بین دو كلاس دوم پرداختین كه در این تحقیق علل این افت دو كلاس و در كل افت تحصیلی را مورد بحث قرار دادیم.
فصل اول
علل افت تحصیلی
همانگونه كه اشاره شد، افت تحصیلی با نظام آموزشی، فرهنگ،اجتماع، خانواده و خصوصیات فردی اشخاص یا به عبارت دیگر با ویژگیهای دانش آموزان ارتباط بسیار نزدیك دارد. در اینجا به چند علت اصلی افت تحصیلی اشاره می شود. لازم به تذكر است كه این علل معمولاً بطور مستقل و مجزا از یكدیگر باعث به وجود آمدن افت تحصیلی در دانش آموزان نمی شود، بلكه ارتباط و تعامل آنها شبكة پیچیده ای را به وجود می آورد كه بر وضعیت تحصیلی دانش آموزان اثر مخرب می گذارد. طبعاً مقابله با افت تحصیلی نیز در گرو اقدامات همه جانبه و همزمان در این زمینه هاست.
الف) علل آموزشی:
در این مورد به چند علت فرعی اشاره می كنیم: 1- تراكم برنامه های درسی : گاهی اوقات دانش آموزان هفته ای 40 ساعت در مدرسه تحصیلی می كنند و در خانه نیز با انبوهی از تكالیف درسی روبرو می شوند. بدیهی است كه در چنین شرایطی دانش آموزان فرصت كمتری برای پرداختن به سایر نیازهای شخصی خویش دارند. اگر این وضع برای مدتی ادامه یابد، فشار حاصل از تكالیف زاید و اضافی باعث بیزاری دانش آموزان از مدرسه و تحصیل می گردد و در نتیجه منجر بر افت تحصیلی آنان می شود. تجربه نشان داده است كه تكالیف زیاد لزوماً سطح تحصیلی دانش آموز را بالا نمی برد، بلكه بر عكس معمولاً نتیجه ای معكوس به دنبال دارد. 2- عدم برنامه ریی تحصیلی مناسب بعضی از دروس با سطح رشد و سن كودك هماهنگی ندارد. این عامل ممكن است باعث شود كودك یا دانش آموز نتواند ارتباط منطقی بین مواد درسی و استفاده از این آموخته ها را پیدا كند و بعضاً آنها را بی فایده می پندارد. 3- عدم وجود معلمان كافی و شایسته: تسلط معلم بر درس، روش تدریس وی و ارتباط او با شاگردان از عوامل مهم پیشرفت یا افت تحصیلی دانش آموزان است. 4- عدم انطباق هدف و محتوای آموزشی با علایق دانش آموزان: قصور نظام آموزشی در ایجاد هدفها و برنامه هایی كه با نیازهای رشدی و تكامل فرد و علایق و انگیزه های او متناسب و هماهنگ باشد، بر جریان تعلیم و تربیت تأثیر نامناسب گذاشته، باعث افت تحصیلی می گردد.
از جمله علل و عوامل آموزشی مؤثر دیگر در افت تحصیلی می توان به نامناسب بودن روش های آموزشی، ارزیابی های نادرست از عملكرد دانش آموزان، كمبود فضاهای آموزشی، حفظ طوطی وار مطالب جزیی و كم اهمیت و عدم ارتباط بین مطالب درسی و تجارب واقعی زندگی اشاره كرد.
« ابعاد مختلف افت تحصیلی»
1) عوامل خانوادگی 2) عوامل شخصی 3) عوامل آموزشگاهی 4)عوامل مربوط به دبیران 5) عوامل مربوط به كتب درسی.
عوامل خانوادگی: 1- مشاغل خانواده (والدین) 2- تعداد افراد خانواده و فواصل و تركیب سنی آنها 3- توقعات و انتظارات والدین و طرز تفكر و اندیشه آنان نسبت به امر مقدس تعلیم و تربیت 4- انحرافات اخلاقی رفتاری و تربیتی خانواده 5- عدم ثبات فیزیكی محیط خانه، انتقال و جابجایی زودهنگام و مستعد در طول سال تحصیلی
6- بیتوجهی و حس مسئولیت و عدم استقبال اولاء دانش آموزان برای جبران و تأمین كمبودهای علمی از طریق سرمایه گذاری روی كلاس های تقویتی و جبرانی فرزندانشان.
عوامل شخصی: 1- داشتن اضطراب، استراس و نگرانی نسبت به مسائل علمی تحصیلی در مدرسه 2- نبود انگیزه علمی، به خاطر عدم تأمین شغل آتی و وجود بیكاری بی رویه (خصوصاً تحصیل كودكان) 3- نداشتن برنامه دقیق و جامعه برای تحصیل و مطالعه 4- عدم آشنایی اصولی و منطقی با روش ها و شیوه های مطالعه.
عوامل آموزشگاهی: 1- فضای نامناسب فیزیكی مدرسه و كلاس های درس 2- تغییر و تحمل و فعل و انفعالات مدرسه در طول سال تحصیلی و… 3- بینش، منش، روش فرهنگ دوستان و همكلاسی و طرز تفكر آنان 4- عدم سازماندهی اصولی دبیران و معلمان در مراكز آموزشی 5- تغییر و تحول بی رویه معلمان ؟؟ سال تحصیلی از مدرسه به مدرسه دیگر 6- انتخاب محل خدمت توسط دبیران و معلمان باسابقه و مجرب برای خدمت در روستا به خاطر كسب و دریافت مزایای مادی و پاداش و حضور در كلاسهای زیر 20 نفر روستایی (فقدان تعادل شهر و روستا) 7- عدم سرمایه گذاری و اهمیت دادن ؟؟ به آموزش و مسائل علمی، و پرداختن به فعالیت های جنبی 8- استفاده و بهره گیری از نیروهای مازاد در مدارس برای تدریس، مدیریت و معاونت و… 9- فرار مغزها و انتقال بی رویه معلمان خصوصاً متخصصان و دبیران مجرب برای رشد و پیشرفت و ترقی آتی علمی و مادی و معنوی و تثبیت پایگاه اجتماعی از مناطق كوچك و محروم به مناطق بزرگ 10- جانیافتادن سیاست مدرسه محوری در مدارس برای تحقق آرمان های والای تعلیم و تربیت.
عوامل مربوط به دبیران: 1- نداشتن تجربه و مهارت كافی، فنون كلاس داری، شیوه های اصولی تعلیم و تربیت، فوت و فن معلمی و ضعف در تدریس، ارتباط اجتماعی و…
2- وجود معلم متعدد برای ارائه دروس مختلف یك كلاس و ناهمخوانی احتمال آنان و همچنین شیوه و سلیقه های مختلف 3- وجود علاقه و انگیزه خدمتگذاری و تدریس معلم، وظیفه و رسالت خطیر تربیت مربیان و امثال آن 4- ادغام مسائل خانوادگی، مشكلات مادی و معضلات بیرون از مدرسه با مسائل آموزشی و تربیتی مدرسه توسط دبیران و معلمان 5- تحقیر و اهانت دانش آموزان و خرد كردن شخصیت آنان توسط تعداد محدودی از معلمان بی تجربه و بیزار ساختن آنان از مسائل علمی 6- نبود برخورد عاطفی با دانش آموزان و مفید نساختن آنان برای انجام وظایف دانش آموزی.
عوامل كتب درسی: 1- حجم كتب درسی متناسب با زمان تحصیل 2- زبان سنگین، شیوه و سبك نگارش و نامناسب بودن از لحاظ مفهومی 3- تعدد كتب درسی 4- كمبود زمان مطالعه و فعالیت درسی و تدریس كلاسی 5- دیررسیدن كتب درسی به مراكز علمی و آموزشگاهی و نرسیدن به موقع به دست دانش آموزان 6- تغییرات دایمی در كتاب های درسی در هر سال و نبود حتی مرور سطحی پایه بالاتر توسط دانش آموزان قبولی در تعطیلات.
الف) برنامه های درازمدت:
برنامه های درازمدت یا بنیادی، تدابیر زیربنایی است كه یك سیاست كلیرا در نظام آموزشی می طلبد، برخی جزئیات این برنامه ها به شرح زیر است: 1- تجدید نظر در نظام ارزشیابی: نحوه ارزشیابی عملكرد دانش آموز در طول سال تحصیلی می تواند بازخورد و انعكاسی از توانایی وی باشد. در صورتی كه این بازخورد تا حدامكان واقعی تر باشد، می تواند دانش آموز را نسبت به نقاط قوت و ضعف خود آگاه تر سازد كودكی كه در برخی دروس موفق بوده و استعداد خوبی نشان داده است، اگر به خاطر پایین بودن نمره در یك یا دو ماده درسی مردود شود و سایر امتیازات وی نیز هدر رود، سرخورده شده و ممكن است خود پنداره او تضعیف و نهایتاً به افت تحصیلی بیشتر و فراگیرتری دچار شود و حتی در مواردی انگیزه ترك تحصیل در او افزایش یابد. 2- تجدیدنظر در محتوای برنامه های درسی و آموزشی: محتوا و امكانات برنامه های درسی و دوره های آموزشی باید به طریقی برنامه ریزی شود كه افراد را برای مشاغل مورد انتظار فرد و جامعه آماده می كند. تطابق بیشتر برنامه های درسی یا تفاوت های فردی و تناسب بیشتر این برنامه ها با زندگی اجتماعی و محلی، به انگیزه بیشتر دانش آموزان به ادامه تحصیل و توجه بیشتر آنان به نظریات معلمان و در نتیجه كاهش افت تحصیلی خواهد انجامید. همچنین در ارتباط با دانش آموزان روستایی، زمان بندی سال تحصیلی بر حسب زمان برداشت محصول یا مواقع دیگر كه به كار دانش آموزان نیاز بیشتری هست، یك شیوه مؤثر كاهش افت تحصیلی است. 3- تربیت معلمان و آموزش ضمن خدمت آنان: این كار می تواند روش ها و فنون تازه تدریس و شرایط تعلیم را به آنها آموخته، شرایط مناسب تری برای یادگیری دانش آموزان فراهم آورد و تا حد بسیار زیادی مانع شكست دانش آموزان و افت تحصیلی یا ترك تحصیلی آنها گردد. 4- كاهش تعداد دانش آموزان هر كلاس: كلاس های شلوغ بازدهی كمتری دارند. با تربیت معلمان بیشتر و تدارك فضای آموزشی گسترده تر می توان از ازدحام كلاس ها كاست و افت تحصیلی را كاهش داد. 5- فراهم كردن امكانات آموزش و پرورش قبل از دبستان: آموزش و پرورش رسمی در سطح مهد كودك و كودكستان، مخصوصاً برای مناطق محروم و مناطقی كه زبان محلی آنها با زبان رسمی متفاوت است نیز می تواند برای یادگیری زبان رسمی بسیار مؤثر باشد و از مشكلاتی مانند آشنانبودن كودكان با زبان رسمی به مقدار زیاد در سالیان بعد بكاهد 6- ارزیابی هوشی دانش آموزان: یكی از عواملی كه باعث افزایش میزان افت تحصیلی خصوصاً در سال های اول دوره دبستان می شود، وجود دانش آموزانی است كه بدون داشتن هوش متوسط وارد مدرسه شده، با افزایش حجم درس ها در سال های تحصیلی بعدی ضعف ها و كندی های آنها در یادگیری بارز می شود. این قبیل موارد بخش مهمی از آمارهای مربوط به افت تحصیلی سالیانه دانش اموزان را نشان می دهد. چنانچه اقدامات اولیه در خصوص آزمون هوشی دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه (و حتی در مراحل بعدی) صورت گیرد، می توان از درصد قابل ملاحظه ای از موارد افت تحصیلی یا ترك تحصیلی پیشگیری كند.
رابطه سبك اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان
- عنوان صفحه فصل اول مقدمه زمینه و بیان مسئله 1 اهمیت و ضرئرت پژوهش 4 سئولات پژوهش 5 متغیرهای پژوهش 5 تعاریف مفهومی 6 تعاریف عملیاتی 6 فصل دوم:پیشینةنظری وپژوهشی خلاصه فصل 8 اسناد 9 نظریه های اسناد 10 سو گیری های اسناد 23 اسنادهای اصلی 26 ابعاد اسناد 2
پروژه پایان تحصیلی اندیکاتور
- برنامه نویسی به زبان دلفی: نرم افزار جامع برای ثبت اطلاعات اندیکاتور ثبت و جستجو و حذف و ویرایش نامه های رسید و ارسالی و پاراف شده گزارش گیری از اطلاات نامه ها اسناد کامل از طریقه طراحی برنامه این نرم افزار برای مدیریت نامه های رسیده به دانشگاها و نا
پروپوزال ارزیابی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی
- هدف از این شهر ری می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات17حجم0/42 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc توضیحات کامل دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی ارزیابی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی شهر ری چکیده : پژوهش حاضرباهدف بررسی ر
پیشینه تحقیق و مبانی نظری شخصیت و عملکرد تحصیلی
- توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاو
دانلود اقدام پژوهی روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس ادبیات فارسی جهت جلوگیری از افت تحصیلی در این درس
- فهرست مطالب چکیده. 5 مقدمه :. 6 اهداف کتب رشته ی زبان و ادبیات فارسی متوسطه. 8 بیان مسئله. 12 توصیف وضعیت موجود. 12 افت تحصیلی و راهکارهای مقابله با آن. 13 منظور از افت تحصیلی چیست؟. 13 خسارتهای ناشی از افت تحصیلی:. 15 عوامل موثر بر افت تحصیلی:. 16 ت
پروژه رابطه بین طلاق و افت تحصیلی دانش آموزان
- عنوان مقاله فارسي : رابطه بین طلاق و افت تحصیلی دانش آموزان تعداد صفحات فارسي 85 نوع فایل های ضمیمه Word حجم فایل 193 کیلو بایت در صورت بروز هر گونه مشکل با شماره زیر در ارتباط باشید : 09358978227 - نگار زمانی فصل اول : طرح تحقیق مقدمه موضوع تحقیق فر
مبانی نظری تحقیق و سوابق پژوهش تعاریف و دیدگاه های سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی
- دانلود فصل دوم چارچوب نظری تحقیق و سوابق پژوهش تعاریف و دیدگاه های سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در 44 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده. مشخصات محصول: توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
مقاله طرح درس معلمان؛ ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( ارزشیابی توصیفی )
- قسمتی از متن: اهداف تحقیق : کسب مهارت های بحث و گفتگو مشارکت در فعالیتهای گروهی ایجاد انگیزه برای مطالعه و یادگیری کسب مهارتهای مربوط به ارتباطات بین فردی کسب مهارتهای مطالعه درست توجه به موضوع مورد مطالعه کسب مهارت تفکر انتقادی ارتباط بین یادگیری قب
پیشینه و مبانی نظری ورزش کورکان و پیشرفت تحصیلی
- مبانی نظری وپیشینه تحقیق ورزش کورکان وپیشرفت تحصیلی فصل دوم : پیشینه تحقیق زمينه نظري مسأله مورد پژوهش نظرات اسلام وانديشمندان اسلامي اهداف تربيتبدني ورزش به عنوان يك درس اصلي دردبستان آثار جسماني تربيتبدني بركودكان فيزيولوژي ورزش آثار تربيتي تربيت
مبانی نظری و پیشینه رابطه تعارض والد - فرزند و خودپنداره تحصیلی با رضایت از زندگی
- بصورت فایل ورد همراه با منابع بخش اول: رضایت از زندگی.. 11 آغاز توجه به بهزیستی.. 11 تعریف بهزیستی.. 12 ابعاد مختلف بهزیستی از نظر ریف... 13 تعریف رضایت از زندگی.. 13 عوامل مرتبط با رضایت از زندگی.. 15 رضایت از زندگی و نوجوانی.. 18 رویکردهای نظری رضا
تحقیق درباره اهمیت برنامه ریزی تحصیلی 15 ص
- فرمت فایل: ورد - Word ( مرجع فایل - قابل ویرایش ) تعداد صفحه : 18 اهمیت برنامه ریزی تحصیلی امور درسی یکی از مهمترین فعالیتهاست که اهمیت زیادی در سایر جنبههای زندگی دارد. بر این اساس انجام این فعالیت مهم به نحو احسن بطوری که نتایج خوب و عالی در بر داش
دانلود پاورپوینت هدایت تحصیلی در دوره متوسطه ی اول
- دانلود پاورپوینت هدایت تحصیلی در دوره ی متوسطه ی اول مشخصات فایل تعداد صفحات52حجم2102/549 کیلوبایت فرمت فایل اصلیrar توضیحات کامل دانلود پاورپوینت هدایت تحصیلی در دوره ی متوسطه ی اول در قالب 52 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی 109 صفحه
- دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید مشخصات فایل تعداد صفحات109حجم0/170 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc توضیحات کامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه ع
دانلود مبانی نظری و سوابق تحقیقاتی اهمال کاری تحصیلی
- توضیحات : در 52 صفحه در قالب Word قابل ویرایش. بخشی از متن : مقدّمه واژه انگلیسی procrastination در فارسی معادل، تعلل، اهمال کاری ، سهل انگاری و به تعویق انداختن کار می باشد (الیس ونال، 1977؛ ترجمه فرجاد، 1382). سابقه تاریخی اهمال کاری به سه هزار سال
مبانی نظری وپیشینه تحقیق شخصیت و عملکرد تحصیلی
- مبانی نظری و پیشینه تحقیق شخصیت و عملکرد تحصیلی دارای 28 صفحه و با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظ
پیشرفت تحصیلی
- در طول سده های گذشته دیدگاه فلاسفه وشاعران موید این اصل بوده است که انسان نیاز دارد خود را خوب ومنطقی واخلاقی جلوه دهد در صدسال گذشته نیز بسیاری ازروانشناسان پذیرفته اند که انسان دارای عزت نفس می باشد برای انسان هیچ حکم ارزشی مهمتر از داوری او در مور
مبانی نظری و پیشینه رابطه سبک مدیریت كلاس با یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی
- بصورت فایل ورد همراه با منابع مقدمه 15 2-1. مبانی نظری. 15 2-1-1. تعریف مدیریت.. 15 2-1-2 . مدیریت کلاس.. 17 2-1-2-1. سبک های مدیریت.. 27 2-1-2-2. سبک مدیریت مداخله گرا 28 2-1-2-3. سبک مدیریت غیر مداخله گرا 30 2-1-2-4. سبک مدیریت تعامل گرا 31 2-1-3.
مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی تاکمن (TPS)
- قیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی تاکمن (TPS) نمره گذاری: این مقیاس توسط تاکمن و سکستون در سال 1989 پس از اجرای پرسش نامه 35 گویه ای بر روی 183 دانش آموز، با استفاده از تحلیل عاملی به 16 گویه کاهش یافت که در مقابل هر گویه، طیف 4 گزینه ای از، به آن مطمئن
مبانی نظری وپیشینه پژوهش مفهوم پیشرفت یا موفقیت تحصیلی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفهوم پیشرفت یا موفقیت تحصیلی دارای 35 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توض
مباني نظري اهمال کاری تحصیلی چیست؟
- اهمال کاری تحصیلی از نظر تاریخی اهمال کاری براساس دو دیدگاه قابل بررسی است . دیدگاه نخست ، آن را یک پدیده نسبتا تازه و دیدگاه دوم ، آنرا پدیده تمام زمان ها در نظر می گیرد که در سال های اخیر افزایش یافته است . ( استیل ، 2007 ) . براساس دیدگاه دوم هزار
بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال هفتم و نهم
- چکیده : پژوهش حاضر، بررسی رابطه یادگیری مشارکتی و پیشرفت تحصیلی اهتمام ورزیده است. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان سال هفتم و نهم تشکیل می دهد. با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد، 20 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای آزمایش فرضیه ها
مبانی نظری و پیشینه تحقیق افت تحصیلی،تعاریف،علل و عوامل آن (فصل دوم)
- دانلود در 52 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده. مشخصات محصول: توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کام
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد پیشرفت تحصیلی
- دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم. مشخصات فایل تعداد صفحات32حجم118/886 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل این نوشتار مبانی نظری و پیشینه
روش تحقیق همبستگی بین اختلافات خانوادگی و افت تحصیلی
- «فهرست مطالب»مقدمه پیشینه های تحقیق خلاصه تحقیق « فصل اول» بیان مسئله هدف از تحقیق فرضیه های تحقیق «فصل دوم » جامعة آماری نمونه آماری ابزار و وسائل تحقیق «فصل سوم » روش تجزیه و تحلیل داده های آماری &laq
بررسی تاثیر طلاق در افت تحصیلی کودکان
- عنوان .......... مقدمه 4 بیان مسئله 4 ادبیات تحقیق 8 تاریخچه 8 طلاق در ایران 8 طلاق در مذاهب متفاوت 10 در آئین بهاییت 10 عوامل موثر بر طلاق 11 عوامل جنسی 11 عوامل اقتصادي 12 عوامل شخصيتي 12 عوامل ارتباطي 13 عوامل اجتماعي 14 پیشینه پژوهش 14 منابع 19 م
مبانی نظری و پیشینه رابطه نوع ساختار سازمانی دانشگاه و سرمایه اجتماعی با رضایت تحصیلی دانشجویان
- بصورت فایل ورد همراه با منابع مقدمه ..19 2 ـ 1 ـ مبانی نظری.. 27 2 ـ 1 ـ 1 ـ نوع ساختار سازمانی.. 27 2 ـ 1 ـ 1 ـ 1 ـ تعریف ساختار سازمانی.. 27 2 ـ 1 ـ 1 ـ 2 ـ ابعاد ساختار سازمانی.. 29 2 ـ 1 ـ 1 ـ 3 ـ متغیرهای زمینه های اثرگذار بر ساختار سازمانی.. 30
پیشینه پژوهش و چارچوب نظری خودپنداره تحصیلی
- دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم. مشخصات فایل تعداد صفحات30حجم225/936 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل چارچوب نظری و پیشینه پژوهش
رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان
- هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان پسر پایه دوم دبیرستان شهرستان قاینات استان خراسان جنوبی است پژوهش بصورت کامل و جامع و با منابع جدید ارائه می شود مشخصات فایل تعداد صفحات154حجم0/425 کیلوبایت فرمت فایل ا
دانلود چگونه می توانم به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی کمک نمایم
- مقدمه: کلمهٔ استرس را به شیوه های مختلف استفاده می کنند بعضی از استرس برای مراجعه به خواسته ها و فشارهایی استفاده می کنند که شخص با آنها روبه روست و گرفتگی و تنش را واکنش مشخصی در برابر آن موقعیت می دانند. برخی دیگر استرس را سطحی از حالات منفی که شخص
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت و پیشرفت تحصیلی (فصل دوم پایان نامه)
- دانلود در 30 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده. مشخصات محصول: توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کام
پروژه بررسی رابطه بین رشته تحصیلی با رضایت شغلی
- چكيده طرح پژوهشي: به اعتقاد بسياري از صاحب نظران از ميان همه مفاهيمي كه متخصصان رفتار سازماني، مديريت و روانشناسان سازمان و صنعتي در موقعيت هاي مختلف مورد مطالعه قرار داده اند، رضايت شغلي از مهمترين زمينه هاي پژوهشي بوده است. اهميت رضايت شغلي از يك س
تحقیق درباره ارزشیابی تحصیلی
- ↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓ فرمت فایل : word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحات :17 قسمتی از متن فایل دانلودی : چکیده ارزشیابی وسیله ای برای تحقیق اهداف آموزشی به شمار می آید و یکی از فنونی است که آشنایی با آن بر
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی کودکان 66 صفحه
- دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی کودکان که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم. مشخصات فایل تعداد صفحات66حجم208/385 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل این نوشتار مبانی نظری و
پاسخ تشریحی استعداد تحصیلی دکترا 94گروه زبان(تمام کد رشته های گروه زبان )
- توضیح محصول:به تمام سوالات آزمون استعداد تحصیلی 94 دکترا گروه زبان پاسخ کاملا تشریحی داده شده است .فایل فشرده شامل دو فایل است یکی سوالات آزمون استعداد تحصیلی دکترای 94 گروه زبان(اصل دفترچه منتشر شده توسط سازمان سنجش ) و دیگری پاسخ کاملا تشریحی تمام